Jak řešit problémy (FAQ)

Jako prevence proti většině problémům (nebo jejich řešení, když nastanou) vám bohatě poslouží Launcher. Ten vám hru a její obsah sám zkontroluje a zaktualizuje, a dohlédne na to, že v ní je vše v pořádku. Řada následujících kroků by jím měla být prováděna automaticky, a proto tu jsou mnohdy pro pořádek.

1. Nejde se mi připojit na server

Pokud hra napíše při pokusu o připojení se chybu a nedostanete se ani na účet, učiňte postupně následující (a mezi jednotlivými body zkoušejte lognout znovu).:

  • Zkontrolujte své přihlašovací údaje. Drobný tip, jak jméno, tak heslo nerozlišují velká/malá písmena.
  • Zkontrolujte Server status, který je k dispozici zde na webu v pravém panelu.
  • Ověřte, že vám firewall neblokuje připojení hry k internetu.
  • Zkontrolujte realmlist. Obsah souboru (WoWko)/Data/EnGB/realmlist.wtf musí být “set realmlist 31.31.76.76″. Zkontrolujte počet teček, mezery…
  • Smažte config.wtf ve složce WTF. Tento krok resetuje nastavení hry do továrního stavu.
  • Pokud problém stále setrvává, kontaktujte GM Tým.
  • Pokud jste zapomněli svůj login/heslo, kontaktujte nás (ideálně vedení/technickou správu serveru) ve věci resetu přihlašovacích údajů. Budete potřebovat znát alespoň svůj registrační mail.

2. Hra mi vyhazuje WoW errory či se chová jinak velmi divně

Pokud hra “spadne” po lognutí se na účet nebo na postavu, nebo dělá nějaký šílený bordel, který by asi opravdu neměla, projděte následujícím a při tom to zkoušejte znovu.:

  • Ověřte si, že vám nechybí žádné z původních patchů od Blizzardu. Měli byste mít ve složce Data kromě našich patchů také common, common-2, expansion, lichking, patch, patch-2 a patch-3. Tyto výchozí patche nikdy za žádných okolností neodstraňujte. Taktéž nikdy nesahejte do složky enGB/enUS/jiné, kterou máte ve složce Data.
  • Zkontrolujte, zda máte všechny naše patche. Musíte mít patche A, B, C, D, E, F, G, H, M, N. Patch V je volitelný, patche W, X a Y taktéž, poslední 3 zmíněné však musíte mít vždy všechny najednou, nebo ani jeden z nich.
  • Zkontrolujte, zda máte aktuální verze všech patchů – to vám zajistí Launcher. Můžete zkusit všechny naše patche odstranit a stáhnout patche znovu (nutnost tohoto kroku by měl Launcher rozpoznat).
  • Ujistěte se, že kromě našich patchů a dále 7mi patchů od Blizzardu nemáte ve složce Data žádné jiné patche. Cizí custom patche u nás nemají co pohledávat (což opět hlídá Launcher).
  • Smažte složku Cache a soubor config.wtf ve složce WTF (resetuje nastavení hry do továrního stavu).
  • Zkuste odstranit všechny nepotřebné addony. Případně smažte složku WTF celou (vytvořte si však její zálohu, pokud nechcete přijít o GHI).
  • Pokud problém setrvává, kontaktujte GM Tým.

3. Našel jsem bug

Vždy, když máte pocit, že jste našli bug či alogičnost, začněte tím, že hru vypnete, smažete složku Cache (to by měl provádět Launcher) a následně ověřte, že bug přetrvává. Pokud ano…:

  • Jde-li pouze o chybu nějak narušující hru či dojem z ní a nejde-li na této chybě nějak vydělat “bugováním”, navštivte Bugreport na fóru.
  • Jde-li o chybu, na které jde vydělat “bugováním” či jej jde jinak zneužít a širá komunita by se o něm pokud možno neměla dozvědět, kontaktujte okamžitě GM Tým v soukromé konverzaci (ticket, whisp…).
  • Při popisu bugu prosím vždy uveďte co nejvíce informací. Název NPC/objektu/spellu/questu, místo, kde se chyba vyskytuje, jak se chyba projevuje… Nešetřete informacemi, abychom se vás nemuseli po přečtení vašeho hlášení už na nic ptát. Podstatně tím urychlíte a usnadníte průběh řešení a opravy.

4. Vidím hráče, který neumí RPit

Pokud někdo očividně neví, o čem RP je, nebo, v lepším případě, se snaží RPit, ale moc mu to nejde…

  • Kontaktujte jej ve whispu. Neřešte jej na veřejných kanálech. Osobní konverzace vede obvykle k mnohem větší ochotě dotyčného se rozumně a slušně dohodnout.
  • Slušně mu vysvětlete, co dělá špatně, odnavigujte jej k RP příručce či ke zdroji loru. Snažte se mu POMOCT, neurážejte jej, nesrážejte, nesnažte se mu vyloženě kecat do hry a respektujte jeho stanoviska a očekávání od hry. Chovejte se a prezentujte se s respektem a slušností, a od většiny nováčků dostanete zpět stejný přístup. Jen tak vaše konverzace může někam vést.
  • Pokud si s hráčem nevíte rady, jste přesvědčeni, že záměrně trollí či jste jím jen posláni někam, kontaktujte GM Tým.

5. Vidím hráče, který porušuje pravidla či kazí hru ostatním

Všechny vážnější přestupky jste povinni hlásit GM Týmu. Pokud vidíte hráče, který se naváží do ostatních, uráží je, pomlouvá či jinak kazí jejich RP a chová se jinak nepřijatelně, i v případě, že si nejste jisti, zda vyloženě porušuje nějaké oficiální psané pravidlo, prosím, oznamte jeho chování GM Týmu. Nejde o “žalování”, jde jen a pouze o pomoc udržovat prostředí na našem serveru přijatelným. Hlavním a jediným univerzálním pravidlem vztahujícím se na všechny členy komunity bez rozdílu je, že by měli být komunitě přínosem, ne jí ubírat. Pokud někdo soustavně znechucuje ostatním hru arogancí a bezohledností, nemá mezi námi co dělat. GM Tým jej zklidní, a když se zklidnit nedá, vyhodí. RP server by měl být místem pohody a odpočinku, kdo tohle neumí respektovat, hrát zde nemůže.

6. Přihlásím se na Realm selection, dál ne

Pokud se vám po přihlášení objeví jen Realm selection a jakýkoliv pokus o připojení se na realm skončí zpátky na ní, můžete zkusit jet podle bodů 1 a 2, je však pravděpodobné, že se vám nepodaří připojit ani pak. Tento problém není na naší straně, nicméně by jej tu již neměl nikdo mít, avšak nedávno se opět objevil. V případě, že takový problém máte, kontaktujte GM Tým.

Be the first to comment

Leave a comment