Arathor - fórum
Pravidla k mojim eventům - Verze k tisku

+- Arathor - fórum (http://arathor.cz/forum)
+-- Fórum: Mythia (http://arathor.cz/forum/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Fórum: Eventy (http://arathor.cz/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+---- Fórum: Diskuse k eventům (http://arathor.cz/forum/forumdisplay.php?fid=36)
+---- Téma: Pravidla k mojim eventům (/showthread.php?tid=552)



Pravidla k mojim eventům - Ardaren - 06-10-2016

Ahoj,
jelikož už mě nebaví psát na každém eventu svoje pravidla (nejlépe třeba 3x), tak jsem se rozhodl je sepsat sem.

1 – Pravdu má vždycky organizátor eventu.
2 – Pokud nemá a už řekne konec diskuze, tak pravidlo číslo 1.
3 – Jede se na tahy (organizátor, hráči, organizátor, hráči)
4 – V jednom kole lze udělat jen jednu plnohodnotnou akci a nebo více zkrácených akcí.
5 – Emoty vždycky napsat veřejně (pro ostatní hráče) a do whispu pro organizátory pro přehled.
6 – Vždy když je více nepřátel jednoho druhu (bandita s lukem třeba) tak požádejte o jejich označení a piště na jaké znamení co děláte.
7 – Pokud útočíte, napište vždy kam útočíte.
8 – Pokud se bráníte, napište vždy jak se bráníte.
9 – Luk a lehké kuše střílí každé kolo. Zbylé kuše se nabíjí 1 kolo (střílí ob kolo). Lovci kteří mohou očarovávat (především vysocí elfové) očarovávají střelu 1 kolo. Pokud míříte na cíl, trvá to opět 1 kolo, větší jistota zasáhnutí.
10 – Kouzla. Instatní kouzla se kouzlí během kola, ale jsou drahá a relativně slabá. Normální kouzla se vypouští druhé kolo. Silná kouzla třetí kolo. AoE kouzla se vypouští třetí až čtvrté kolo, záleží jak velké a silné to chcete mít. Rituály jsou dle dohody s organizátorem, avšak klasicky je to tak že buďto stejně silné kouzlo, ale o polovinu stažený čas kouzla (pokud se kouzlí 3 kola, tak se vypouští druhé kolo a na další kouzlo máte bonusy) a nebo stejný čas, mnohem silnější. Záleží ovšem na tom kolik kouzelníků je v rituálu přítomno a jakou mají přípravu. Pokud z rituálu vypadne klidně jen jeden kouzelník, ruší se celé kouzlo.
11 – Paladin může světlo shromažďovat bez knížky dvě kola, kdy bude slabé, ale bude moci dávat pozor na okolí. A nebo tři kola s knihou kde výsledek bude silný, ale nebude moci dávat ani pozor okolo sebe.
12 – Šamani mohou v základu používat jen svoje základní schopnosti. Silnější kouzla a AoE i rituály jsou na vůli duchů které hraje organizátor eventu.
13 – Hůlky (wandky) jsou jednorázové magické nástroje nabitý slabým magickým nábojem (silný jako instanty) nějakého typu. Po použití se mohou tak leda vyhodit, nebo je musí mág opět nabít(nejde na eventu).
14 – Rozkazy a aury. Velitelé skupin (jen oni) mohou místo akce vydat rozkaz (klidně hromadný jako sražte štíty atd…). Pokud tento rozkaz bude uskutečněn tak postavy co ho vykonali mají bonus do toho kola na tu činnost co velitel rozkázal. Aury je přítomnost skutečně velkých postav. Malé aury mají oficiální velitele (mistr církve atd…). Velké aury mají vládci (Caer, Chaol, Baron). Jsou to pasivní bonusy.
15 – Rychlost postav. Jednou za kolo se postavy mohou pohnout pěšky až o 10 kroků pokud sprintují. Pokud se chtějí pohybovat chůzí(opatrná při zranění či táhnutí někoho a nebo tichá aby nebyli postavy prozrazeny) tak 5 kroků (roguny a hunteři 6 kroků). Pokud se postava plíží tak 3 kroky za kolo. Pokud jede na koni tak až 20 kroků a může u toho libovolně útočit/bránit se bez postihu na kroky. Pokud se chce postava bránit, může udělat polovinu kroků. Pokud chce postava útočit, může udělat třetinu kroků. Postava pokud chce kouzlit, tak musí u toho stát. Leda seslat instant kouzlo. U toho se může pohybovat poloviční rychlostí.
16 – Stává se že postava zakopne je sražena… Pokud má pláty, vstává celé kolo bez jakékoliv další akce. Pokud má mail, vstává kolo a může se bránit. Pokud leather a cloth, tak  vstane a může se bránit či útočit.
17 – Postavy co dokáží léčit, dokáží i za jistou cenu odvrátit RPK pokud to uznám (třeba šíp v krku, ale ne rozseknutá hlava(dost záleží na dohodě atd...)), většinou se musí ten léčitel ihned začít snažit. Kněží, druidové a šamani dokáží zvednout postavu s tím že za to něco zaplatí (třeba měsíc bez svojí moci, podmínky určuji já). Paladin dokáže zvednout postavu s tím že se sám obětuje(paladin který se obětuje, nejde zachránit někým jiným). Postava co se vyhnula RPK je stále těžce zraněná a potřebuje ošetření. Také jí z 95% zůstane nějaké trvalé zranění (astma, zpomalená chůze atd... Záleží podle typu zranění, i to lze diskutovat). vstane a může se bránit či útočit.
18 – Na event můžete jen s jednou postavou. Nechci vidět že přijdete s mágem například, zakouzlíte velkou ultimátku. Poté vyčerpaní odlognete a lognete další čerství char. Ten char následně nepustím na event. Jedna postava na jeden event.
 
Jak jste asi mohli pochopit 5 bod je jeden z nejdůležitějších, emoty si totiž díky addonu následně krásně rozvrhnu a začnu postupně vyhodnocovat. Bonusové body u mě získáváte dvouma možnostma. Přípravou (míření atd...) a nebo delším emotem (místo útočím na kostlivce se rozepíšete kam útočíte, jak útočíte atd...).

Poslední rada na závěr: Odvážné akce schvaluji, hrdinské trestám. Nalítnout sám mezi kupu kostlivců není hrdinské jak si asi každý říká, ale sebevražedné. Odvážné je se natáhnout a i když se člověk sám odkryje, tak zkusit štítem nebo zbraní vykrýt úder na ležícího spolubojovníka. Nemusí to skončit nejlépe, ale spolupráce a celkově promyšlené akce a taktika u mě dostává ohromné bonusové body.
Nerad uděluji RPK, ale pokud si někdo hraje na přehaného hrdinu, tak i mě už nezbývá nic jiného (na Mythii jsem snad dal za celou dobu zatím jen jeden RPK myslím).

Po eventu si většinou máte šanci se mnou popovídat už v klidu. Proč nefungovalo toto či toto. Nebo otázky na fungování něčeho či stížnost. Rád odpovím a vysvětlím, radši než nějaké nedorozumění. Zároveň se osvětlí i třeba více věcí.



RE: Pravidla k mojim eventům - Amaroth - 06-12-2016

Mám tu možná jednu drobnou připomínku Arde. RPit mága na tomhle systému je něco šílenýho. Člověk přijde na event, napíše emoty na spell, a pak desítky minut může jen stát a čučet, protože čeká, až se spell docastí a odehrát jedno kolo samozřejmě nějakou dobu trvá. Ale odehrát kola 4 trvá... Bleh...


RE: Pravidla k mojim eventům - Kopajda - 06-12-2016

Já mám teda otázku, tím že kuše se nabíjí dýl tak má oproti luku nějaké výhody? Průraz zbroje nebo delší dostřel, přesnost?


RE: Pravidla k mojim eventům - Vardek - 06-12-2016

Mhm. Co wandky? Sám totiž pořádně nevím kam je zařadit, jak rychle se používají, jakou mají účinnost, dostřel a podobně.
A jinak, kam patří interrupty? Counterspell, Rebuke, Wind Shear a podobné srandičky. Systémově jsou instant, ale na eventech se berou jako jedno kolové kouzla nebo normální - na dvě kola?


RE: Pravidla k mojim eventům - Saya - 06-12-2016

V knihách je counterspell braný jako rychlé kouzlo blokující samotné seslání delšího a mocnějšího kouzla. Také by mne to zajímalo. Nebo pokusy o přerušení castu od rogunky.


RE: Pravidla k mojim eventům - Ardaren - 06-13-2016

Amaroth - Odehrát 4 kola které poté představuje většinou velice silnou ničivou sílu. Kouzla, světlo atd... na mojich eventech nepředstavují zanedbatelnou věc. Ovšem za cenu delšího castu.
Kopajda - Ano, kuše jsou přesnější a průraznější.
Vardek - Instanty jako takové existují, je to dost o osobní domluvě (i takovej fireblast) Většinou jsou to kouzla který za velkou cenu udělají malou muziku, ale jsou instant. Wandky... To je dobrá otázka. Promyslím, odpovím později.
Saya - Roguny to mají jako akci v kole když nějak mohou narušit soustředění kouzelníka (útok, kop...)


RE: Pravidla k mojim eventům - Amaroth - 06-13-2016

Já nemířil na to jak OP bude nebo nebude výsledek. Já mířil na skutečnost, že účast na eventu někoho, kdo chce seslat kouzlo, znamená napsat ti jeden whisp a pak si odejít uvařit a sníst oběd, zatímco prakticky není potřeba, aby byl u PC. Což mi naprosto bere morálku na jakýkoliv takový event vůbec chodit, pokud RPím mága. To si fakt umím lépe představit čas strávený ve hře.

EDIT: Btw, je také velice reálným scénářem že zatímco se snažím něco udělat, jiné chary (meeleečka zejména) to mezitím vyřeší než já vůbec spell docastím. Nebo z velké části nahlodají cíl. Příkladem je útok na formaci. Je tam 10 cílů, OK, hodím na ně plošňák. Jenže o 4 kola později, během kterých jsem neudělal absolutně nic, tam může stát na nohách jen 1 cíl, který pak teda milostivě sejmu (a ideálně při tom střelím i do svých). Po pravdě si nedokážu představit horší, a bohužel, ani reálnější výsledek takové akce.

10ti násobně lepší systém by byl, kdyby se jen ta největší kouzla castila maximálně 2 kola, ostatní 1 kolo, jako ostatní útoky, a jednoduše neměla tak masové efekty. Cíle by se proti nim bránily, zásahy by je ne vždy úplně vyřadily apod. Aktuální systém na mě prostě přímo řve že nemá ani cenu, abych tam šel a snažil se cokoliv většího - cokoliv s jen trochu plošným efektem - dělat.


RE: Pravidla k mojim eventům - Auberon - 06-13-2016

Ardův systém staví mágy do té pravé pozice. Nesmírně mocných bytostí, které si nebudou ruce špinit s něčím, co dokáze vyřadit vidlák s kusem železa v ruce. Mág si počká, až přijde pravý soupeř a poté něco udělá...


RE: Pravidla k mojim eventům - Auberon - 06-25-2016

Připoměl bych rád ještě ty wandky... jak to s něma je?


RE: Pravidla k mojim eventům - Noelle - 06-25-2016

Musím říct, že s těmi kouzly souhlasím s Amarothem. Když jsme čtyři kola ve čtyřech lidech dělali kouzlo, abychom vypálili věž, kde už po těch kolech nikdo nebyl... A příklad z tvého posledního eventu - skupina nemrtvých, takže jsem začala dělat větší kouzlo. Při třetím a posledním emotu už ze skupiny zůstalo jenom pár kostlivců, které kosil Rudolf / nějaký warrior. Nevím.
Možná by nebylo na škodu ten systém o jeden emot posunout - normální kouzlo jedno kolo, silné dvě kola, AoE tři.


RE: Pravidla k mojim eventům - Auberon - 09-09-2016

Já zase připomenu... Arde, už nějaký ten měsíc promýšlíš wandky. Big Grin


RE: Pravidla k mojim eventům - Darkus - 09-09-2016

Kdyby jen měsíc. Big Grin


RE: Pravidla k mojim eventům - Amaroth - 09-09-2016

Ardovi musíte sepsat spam toho, co chcete (obsahující i detailní info apod.), pak mu to sepsat do několika velice stručných bodů (odsazených pomlčkami, nebo očíslovaných nebo tak něco) a tyto body mu ctrl+c a ctrl+včkovat každý den. Obvykle se dokope k tomu udělat alespoň část z toho, jakmile má čas, protože má plný zuby vašeho otravování a taky mu pomůžete tím, že vskutku nezapomene. Funguje, ověřeno Tongue.

Jen si nejsem jistý, jak moc mě měl doteď Ard rád. Vím jen, že ode dneška mě bude nenávidět Big Grin.


RE: Pravidla k mojim eventům - Auberon - 09-09-2016

Arde:

- sepsat, jak u tebe na eventu, a vlastně i na zbytku serveru, fungují wandky

Big Grin Big Grin Big Grin


RE: Pravidla k mojim eventům - Amaroth - 09-11-2016

Musíš na Skype Tongue. Nebo do PM.


RE: Pravidla k mojim eventům - Darkus - 09-11-2016

Sad Tak za tejden... teda pardón.. půl roku.
[attachment=192]


RE: Pravidla k mojim eventům - Ardaren - 09-21-2016

Aktualizace.


RE: Pravidla k mojim eventům - Ardaren - 02-23-2017

Po dlouhé době velká aktualizace. Jen připomínám, GMka ani eventeři nemusí se tímto systémem řídit. Dokonce jsou wandy!


RE: Pravidla k mojim eventům - Ardaren - 06-21-2017

Přidán bod 17


RE: Pravidla k mojim eventům - Ardaren - 06-23-2017

Přidán bod 18